ArtuR.

ArtuR.
ArtuR Artesania. El meu altre blog , em visites? ;)

22 de setembre del 2018

Santuari de Santa Maria del Foix.




          El santuari de Santa Maria de Foix és un edifici d'estil romànic d'una sola nau coberta amb volta de canó, que ha estat restaurada recentment.
L'església està situada damunt d'un penya-segat prop de la capçalera del riu Foix, a 643 m d'altitud.
Antigament formava part del recinte del castell de Foix, les ruïnes del qual encara es poden veure al voltant de l'església, i donen una idea llunyana de la importància d'aquest enclavament estratègic en època medieval. Aquesta ubicació enlairada, amb vistes a dos vessants de la muntanya, proporciona unes panoràmiques espectaculars de la plana penedesenca.
L'església de Santa Maria de Foix va ser la parròquia del municipi fins al 1892, quan el darrer rector, mossèn Pallarols, hi va morir violentament i la parròquia fou traslladada al barri del Cusconar. Va ser aleshores quan aquest temple de la muntanya es va convertir en el santuari de la Mare de Déu de Foix, on es venera la patrona del Penedès.



9 comentaris:

M. Roser ha dit...

Un vídeo d'un indret molt bonic...Jo diria que hi he estat, però fa molt de temps!
Bon vespre, Artur.

Elfreelang ha dit...

gràcies , encara que sembli mentida no el conec ni el santuari ni el lloc ara gràcies a tu me'n faig una bona idea

Galionar ha dit...

És un lloc molt agradable per fer-hi estada, Artur, i és ben bé com el defineixes. M'ha agradat molt el vídeo.
Una abraçada!

artur ha dit...

Si, Galionar, un lloc molt tranquil i amb unes vistes espectaculars !.
Bon diumenge !

artur ha dit...

Es un bon lloc per gaudir del paisatge, Elfree , recomanable !.

El que em passa pel cap ha dit...

Jo no el conec tampoc i el que ens expliques el fa molt recomanable.
Prenc nota. Gràcies!

Helena Bonals ha dit...

El vídeo l'has fet tu? Com que el signes!

artur ha dit...

Si, Helena. Amb unes fotografies que tenia i alguna més que he afegit.

Carme Rosanas ha dit...

Un lloc més per anar. Jo tampoc el conec. Ha quedat molt maco el vídeo.