ArtuR.

ArtuR.
ArtuR Artesania. El meu altre blog , em visites? ;)

18 de juliol del 2019

Descobrir Santa Maria del Pi . Barcelona.



 Alguna vegada heu sentit a parlar de l’església del Pi? Segur que sí, i que si no hi heu entrat mai, hi heu passat per davant moltes vegades. Situada a la famosa Plaça del Pi, al vell mig del barri Gòtic, aquesta basílica és una de les joies patrimonials a descobrir.
 Ara l’església ha obert una programació exclusiva de visites guiades i concerts al capvespre, amb l’objectiu d’apropar al públic aquest emblemàtic edifici i descobrir-lo des d’una nova perspectiva.
 Durant els mesos d’estiu la Basílica de Santa Maria del Pi ofereix un nou cicle de visites nocturnes i concerts a porta tancada. Una activitat fins ara inèdita, plantejada per a grups reduïts, que permet descobrir en profunditat aquesta joia arquitectònica i gaudir d’una programació musical de qualitat en un entorn incomparable. 
 La visita s’inicia a la nau central, des d’on començarem a descobrir alguns dels racons més destacats com la cripta, el tresor o la rosassa –la més gran de Cataluya– i accedir a la seva imponent torre de 54 metres d’alçada. Des del punt més alt del campanar es pot gaudir de les magnífiques vistes que ofereix Barcelona durant les nits d’estiu. Un mirador de 360º on es pot observar la ciutat des del rovell de l’ou: a un costat, La Rambla i el Raval, a l’altra banda, el mar i Montjuïc, i a l’altra, la Catedral de Barcelona i els terrats del Born. En definitiva, una vista única des d’un dels punts que va servir d’atalaia per vigilar la ciutat en diversos períodes de la història de Barcelona,  fins i tot hi ha constància de la seva utilització durant els Fets de Maig de la Guerra Civil.
 L’activitat acaba amb un recital privat de música de cambra al jardí del rector, un espai de calma i frescor als peus de la torre. amb el grup de corda Moana Strings , amb obres famoses de Vivaldi, Corelli, Tartini, Boccherini i Paganini. 
 Podeu obtenir més informacó de la visita aquí.
Publicat per Ester Roig a Núvol , Juliol 2019.

13 comentaris:

xavier pujol ha dit...

Com la majoria de barcelonins hi hem passat moltes vegades pel davant. Fa uns 20 anys l'Orfeó de Sants va oferir un concert benèfic i hi vaig cantar. Per dins també és esplèndida.
Has afegit un reportatge molt ben fet. Fa venir ganes de fer el que proposes.

artur ha dit...

És una bona ocasió per aprofitar-la !. Gràcies, Xavier.

Fifi ha dit...

Magnifiques points de vue sur la ville et superbe visite de l'église!
Je garde aussi un souvenir ébloui de la Sagrada Familia.
Belle soirée à vous !

artur ha dit...

Merci pour le commentaire. La Sagrada Família est un autre endroit à visiter!
Bonne nuit, Fifi ;)

M. Roser ha dit...

Si que hi he estat , ja fa anys quan hi anaves a l'hora que volies i no necessitaves ningú que et fes de guia...Això dels concerts trobo que està bé, tot i que potser no m'agrada que siguin privats...
Bon vespre, Artur.

Helena Bonals ha dit...

Jo tinc vacances el juliol, i ja he anat a tres concerts de música clàssica a Sant Benet. Si em trobés a Barcelona, potser hi aniria, a l'església del Pi!

Peix ha dit...

Jo no sóc massa d'anar a Barcelona, massa gent, massa caos...
Fa uns anys vaig anar a Santa Maria del Pi a escoltar un concert. Em va sorprendre. La veritat no sé què esperava veure, potser una església sense cap mena de gràcia on hi fan concerts per a guiris? I no, era una església gòtica molt interessant. Potser m'hauré de treure'm les manies i venir a Barcelon a fer-hi una visita.

artur ha dit...

Jo, no he estat mai, Peix, però m'agradaria anar-hi per veure-la. Aquí si va casar ara fa 100 anys un germà de la meva besàvia i em faria gràcia !. Bona setmana ;)

Sant Benet, també és bon lloc de tranquil·litat, Helena. Bones vacances ;)

Com canvien les coses amb el temps, Roser !. Bona setmana ;)

Diguesqueesavui.blogspot.com ha dit...

Quines activitats més interessants. Escoltar un concert al mig de la ciutat i en un jardí tan tranquil ha de ser una bona experiència.

Jo ha dit...

Me encantan las iglesias pero amo el catalán 😍

artur ha dit...

Gràcies per la visita i el comentari, Jo.
Bona setmana ;)

artur ha dit...

Té que ser una bona experiència, sense dubte, Inma !. Bona setmana ;)

Eli Ramirez ha dit...

Hum.... doncs crec que, ara que ho dius... mai l'he visitat per dins!!!!