ArtuR.

ArtuR.
ArtuR Artesania. El meu altre blog , em visites? ;)

4 de febrer del 2024

Un cop més, ho tornem a fer !.

 

Dibuix digital ArtuR.

 
Durant 7 dies Vilanova i la Geltrú s’atura.
Vilanovins i vilanovines posposem les nostres vides perquè el calendari lunar ens marca, com a bons llunàtics, que cal respectar EL CARNAVAL.
Durant uns dies, la nostra pàtria és només Vilanova i la Geltrú. Tenim himne, tenim bandera, lluïm els colors, tenim símbols que ens apropen als veïns i veïnes, que ens fan sentir que som un tot.
Perquè el Carnaval és més que una simple festa: és el nostre micro clima, el nostre enginy, la nostra manera de fer humor. La sàtira, la festa de les primeres vegades... i de totes les següents. El desenfrenament, la disbauxa, el disbarat... però també de la tradició.
Per un cop l’any, sentim que tenim les regnes de la ciutat. Sentim la crida per omplir els carrers i fer els rituals que fa segles que ens uneixen. I any rere any ens segueixen posant la pell de gallina. I això... només ho entendrà algú com tu.
Aquesta és la nostra festa, patrimoni de la gent de Vilanova i la Geltrú, del 8 al 14 de Febrer 2024.
 

 Carnaval documentat des de l'any 1790.

14 comentaris:

sa lluna ha dit...

Un dibuix magnífic!. Podría ser ben bé el cartell de festes.

Bones festes amb molta salut!!

Aferradetes, Artur.

artur ha dit...

Un cartell alternatiu al oficial , hehehe
Moltes gràcies, salluna ;)

Josep Mª Panadés ha dit...

Doncs a gaudir de la festa.
D'adolescent hi vaig assistir i encara recordo com de bé m'ho vaig passar. Però era molt jove- Ara, a la meva edat, em ve costa amunt, he, he.
Una abraçada.

artur ha dit...

Gràcies, Josep Mª !!...i si t'hi repenses, ja saps a on es la festa !! ;)
Salut !!.

Carme Rosanas ha dit...

Bona festa Vilanovins! A gaudir-ne molt!

xavier pujol ha dit...

A gaudir de la festa i la música!

artur ha dit...

Gràcies, Carme !... anima't i vine a la festa ;)
Salut !.

Gràcies, Xavier ! ... com a tots, anima't i vine a gaudir-ne també ;)
Salut !.

Gumer Paz ha dit...

Doncs a gaudir-ho, Artur. Res com el bon humor i ganes de passar-ho bé.
M'encanta el teu dibuix. Ha estat seleccionat per al cartell oficial?
Una forta abraçada !!

artur ha dit...

Gràcies, Gumer , si et vols afegir a la festa, ja ho saps ! ;)
El cartell és només un treball meu, no presentat a concurs....vaja, per amor a l'art! .
Una abraçada :)

Helena Bonals ha dit...

Molt bo el teu disseny! Es nota que ho vius.

Teresa Duch ha dit...

Artur, ja sé que avui no em llegiràs que deus tenir ressaca, com correspon a un bon vilanoví, però no tinc pressa.
No sé què esperen les autoritats de la ciutat a encarregar-te el cartell a tu. M'agrada molt més que l'oficial. I ja posats a fer, també el pregó. Tant de sentiment en les teves paraules, a mi sí que m'ha posat la pell de gallina.
Abraçada gran, vilanoví!

artur ha dit...

Hehehehe...ai, Tresa !! No n'hi ha per tant.... l'any vinent ja proposaré una "Iniciativa popular" amb unes quantes signatures i la presentarem (si té èxit) a la Comissió del Carnaval ! hehehehe
Moltes gràcies pel teu entusiasme irreductible ;)
Una abrasada !!.

Bicicletes de paper ha dit...

Visca Vilanova, pàtria de la gresca i de la xerinola!!

artur ha dit...

Visca !!, visca !! :DD
Salut i bicicletes !!.