ArtuR.

ArtuR.
ArtuR Artesania. El meu altre blog , em visites? ;)

18 de maig del 2024

Homenatge a l'Antoinette.

"Natura morta amb cebes i arengada". Isidre Nonell , 1910.
 
 
 Les cebes em fan omplir de llàgrimes els ulls,
no perquè estigui trist per la mort de l’Antoinette,
que acaba de «traspassar», la pobreta!.
Tan salada i eixerida com n’era ella...
..... si no, perquè no ho puc pas evitar.
No estic pas per llençar res, i últimament ho aprofito tot!,
així que, una bona truita de patata i ceba
i una bona llesca de pa... amb tomaca!,
per acompanyar el cos de l’Antoinette,
deliciosa i ben salada arengada!,
serà per a mi aquesta nit, el millor dels sopars
i per a ella, un merescut homenatge ! .... demà,
ja sortiré un cop més de pesca i Déu proveirà!.
 
Blue instant. Aportació a Relats conjunts de Maig 2024.

23 comentaris:

Josep Mª Panadés ha dit...

L'Antoinette va fer un bon servei després de morta. Visca l'Antoinette!
Una abraçada.

Carme Rosanas ha dit...

Ha, ha, ha... Pobra Antoinette !
Ja es veu que s'ha d'aprofitar tot. No estan els temps per llença ments ( o enterraments) inútils.

Ben divertida i ben sorprenent la teva història.

sa lluna ha dit...

Hehehe!... un bonic i merescut homenatge a l'Antoinette.
Només ens cal dir, bon profit!;-)

Molt bo, Artur.
Aferradetes.

McAbeu ha dit...

No em puc imaginar un millor homenatge. :-DD

Ben trobat el gir final!!

Sean Jeating ha dit...

Quan vaig intentar posar-me a la pell de l'Antoinette, el meu primer pensament va ser: "Que mengin pastís". Llavors em vaig adonar que la meva associació era equivocada. Una d'arengada vermella, per dir-ho així. ;-)

artur ha dit...

Cert, Josep Maria , no va estar gens desaprofitada !.
Salut ;)

Es temps d'aprofitament, Carme !, salut ;)

Bon profit pel pescador, l'Antoinette ja no diu ni "piu"! :)
Salut, salluna !.

A l'Antoinette li hagués agradat més tenir un "enterro de la sardina", com per Carnaval ! :)
Salut, McAbeu !.

Hahaha m'has fet riure, Sean !, salut ;)

xavier pujol ha dit...

Si l'arengada es deia Antoinette havia de ser bona per força.

Helena Bonals ha dit...


Feia temps que no reia amb res com he rigut amb la teva entrada!

artur ha dit...

Segurament, Xavier !, però no ho puc assegurar...que no me'n van donar a mi ! heheh
Salut !.

Gràcies, Helena !...què millor que el riure d'una noia !.
Bona setmana !.

AlfredRussel ha dit...

La relació dels pintors amb les seues models sempre ha estat un tema que ha donat molt de joc, i el cas d'Antoinette no sembla haver estat una excepció; quasi podria dir-se que va ser aliment fonamental per al seu art... Molt bon relat (i visca Antoinette! :)

artur ha dit...

En aquest cas, podríem dir del pintor, que tenia tanta admiració (i gana) per la seva model, que a la fi se la ha menjada !.... una mica "Annibal Lecter"! hehehehe.
Gràcies, Alfred !, salut ;)

Sean Jeating ha dit...

Ha ha ha. Or Caníbal Lecter, even.
La pau de la nit!

artur ha dit...

Que no falti l'humor, Sean !, gràcies ;)

Gumer Paz ha dit...

Me ha encantado el microrrelato, Artur. Lo he traducido con el automático y le he notado el sentido del humor. Me ha gustado mucho y muy bien ilustrado con la obra de Isidre Nonell que le va como anillo al dedo.
Una forta abraçada :-D

cantireta ha dit...

:-))

Em fas somriure, i t'ho agraeixo molt.

Cuida't, i gràcies per aquest poema.

artur ha dit...

Muchas gracias, Gummer !...ese era el intento, sacarle una sonrisa a la imagen.
Saludos ;)

I jo, feliç de fer-te somriure, Cantireta !, un agraïment mutu, salut ;)

hanna ha dit...

Muy bueno y original relato y homenaje !! Un abrazo

artur ha dit...

Muchas gracias, Hanna, por tus palabras ;)
Un abrazo !!.

Gumer Paz ha dit...

jajajaj qué ocurrente, Artur. Estoy seguro que a Antoinette no le habrá importado que la comas. Es más, yo diría que hasta se ha dejado pescar y todo. La pintura de Isidre Nonell de va como anillo al dedo. Me encanta; parece tan real...
Un abrazo :)

Teresa Duch ha dit...

Apa, bon profit, Artur! Sense pietat amb l'Antoinette! Val la pena plorar una mica per un festí com aquest. Jo no ploraria, però. A mi la ceba, oh sacrilegi! no m'agrada, per tant truita amb patata, pa amb tomàquet i arengadeta. Mmmm... Bo!

artur ha dit...

Bon sopar, Tresa !! i bona revetlla ;)

María ha dit...

Acá me vengo a este otro blog tuyo porque en el otro no has vuelto a publicar.

Es cierto, las cebollas nos hacen llorar los ojos, yo lo paso muy mal cuando las parto necesito un pañuelo para secarme las lágrimas jajaajaj. Pero están tan ricas ¿verdad?

Un abrazo.

artur ha dit...

Gracias, Maria, por tu divertido comentario ;)
Un abrazo !!