ArtuR.

ArtuR.
ArtuR Artesania. El meu altre blog , em visites? ;)

23 de desembre del 2023

"Com tres arbres amb una sola capçada". El poema de Nadal de l'Artur.

 
Tres arbres i una sola capçada (Ramon Herreros - 2013)
 
Tres cavallers van fent camí
després d’un any voltant pel món,
investigant de manera discreta
a tota la mainada que roda pel món.

Sempre forts, treballadors i molt units,
com tres arbres amb una sola capçada,
que és la que ara els il·lumina el camí
i que fa de guia, dolça llum estelada !.

S'afanyen tant com poden,
travessant camps i deserts,
a fi d’arribar a l’hora al pessebre
i oferir al nou nat, pleitesia i presents.

Un dels tres arrufa el nas !
-«no sentiu quina pudor!»,
-«no pateixis vell company,
aquí està el caganer, fent d’abonador !».

Entre riures i queixes s'adonen,
que l’estel fa aturar la cavalcada,
doncs  ja són arribats a l'establia,
els tres reis, uns pastorets i més gentada.

I així plegats, tots al voltant del petitó
parlen i canten amb goig i alegria,
mentre es queixa la verge Maria:
-»més baixet!... em desvetllareu al nadó!»

Tots callen a l'instant i de reüll es miren
-»no volem molestar, Josep i Maria !»
i desitjant-los salut, deixen els presents i es retiren,
i se’n van a sopar... panses i figues amb ratafia !.

I jo, des d'aquí, m’hi afegeixo als bons desitjos,
per als presents, els absents i tots els demès !,
tot dient-vos amb alegria i ben anhelós:
-»Bon Nadal i molt bon any nou, amics bloguers !!»
 

Blue instant. Aportació a Relats conjunts de desembre 2023.
 
 

11 comentaris:

Carme Rosanas ha dit...

Trobo que has fet un poema nadalenc preciós, preciós i molt emotiu. M'ha agradat molt.

Et desitjo a tu també molt Bon Nadal i Bones festes en general...

Una abraçada, Artur!

Josep Mª Panadés ha dit...

Un poema molt bonic. Em recorda el dia de Nadal de quan era petit i em feien pujar a una cadira per recitar a tots els presents al votant de la taula el que m'havien ensenayt a l'escola.
Bones festes!!

McAbeu ha dit...

A mi també m'ha agradat molt, em tens dempeus aplaudint-te. :-)

Molt bon Nadal i que aquest 2024 que ja tenim aquí ens porti els millors desitjos!!

Eric Lavergne ha dit...

Bonito poema, Artur. Gracias y Feliz Navidad y muy feliz año nuevo para ti también. Saludos.

sa lluna ha dit...

Un poema preciós i amb aquestes lletres que m'han arribat al cor, et desitjo unes bones festes amb molta salut.

Aferradetes, Artur.

cantireta ha dit...

Rebonico!! :-)*

Helena Bonals ha dit...

Molt joliu i alegre! Bones festes!!!

hanna ha dit...

Precioso poema, me gustó mucho.
Te dejo mis deseos de un Feliz Año Nuevo !! Un gran abrazo

Gumer Paz ha dit...

Me ha encantado el poema; es como un cuento. Precioso!
Et desitjo un 2024 ple d'èxits i molta salut. Feliç Cap d'Any, Artur. Una forta abraçada :)

Laura ha dit...

Bones festes i pròsper any nou. Espero que tinguis un any 2024 ple de somnis i èxits aconseguits.
Una abraçada.

artur ha dit...

Moltes gràcies a totes i tots, que tingueu un bon i millor any nou 2024 !!
Petons i abraçades per tothom ;)